Årets lundakarneval slog många rekord

Kvinna spelar saxofin i kilt framför en karnevalsvagn.
Foto Johan Persson.

Det blev ingen katastrofal karneval, trots namnet. Tvärtom var det många glädjande rekord som slogs.

Publikrekord, deltagarrekord (7 545 studenter deltog), störst omsättning, mest sålda entrébiljetter och längsta tåget i historien. De exakta siffrorna är inte framräknade än, men man vet att det är rekord på dessa punkter. Listan över rekord kan göras lång, mycket tack vare det fina vädret (trots prognoser om det motsatta).

Här kommer lite bilder från årets karneval - Katastrofalkarnevalen.

Karnevalståget orkester.
foto:Johan Persson.