Campus Helsingborg växer

Charlotta Johnsson, rektor på Campus Helsingborg.

Campus Helsingborg befinner sig i ett expansivt skede. En ny science park planeras och vid årsskiftet öppnar Gerdahallen på Campus.

En förstudie om en ny Science Park i Helsingborg har gjorts och den föreslår att en ny forskningspark placeras i Oceanhamnen och ges en hållbarhetsprofil.

– Vi ser stora möjligheter att genom etableringen öka attraktiviteten för forskningen på Campus och en stark forskning är också grunden till utbildning av hög kvalitet, och därmed attraktivitet även för studenter, säger Charlotta Johnsson, rektor på Campus Helsingborg, Lunds Universitet.

Hon ser också positivt på att Gerdahallen, som drivs som en stiftelse av Lunds universitet, i januari 2022 slår upp portarna vid Campus Helsingborg.

– Jag är glad över att Gerdahallen väljer att etablera sig på Campus. Forskningen visar att fysisk aktivitet har en positiv inverkan på både studier och arbete, så vi ser positivt på etableringen, säger Charlotta Johnsson, rektor, Campus Helsingborg, Lunds universitet.