Dags att anmäla sig till utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst"

Klocka på Universitetshuset

Om du har varit statligt anställd i minst 30 år (25 år vid pensionsavgång) och ännu inte erhållit utmärkelsen är du välkommen att anmäla dig och välja vilken form av gåva du önskar.

Utmärkelsen består av antingen ett ur, två olika kristallskålar, två olika konstglas eller en medalj. Uret är en herr- eller damarmbandsklocka av guld. Medaljen präglas i guld. Du väljer själv vilken form av utmärkelse/gåva du önskar få.

En utförligare beskrivning av de olika alternativen finns på Arbetsgivarverkets webbplats:

Utmärkelsen "För Nit och Redlighet i rikets tjänst", NOR (arbetsgivarverket.se)

Observera att vald utmärkelse/gåva inte kan ändras.

Miniatyrmedalj

Du som har tilldelats NOR kan på eget initiativ och egen bekostnad beställa en miniatyrmedalj oberoende av vilken form av utmärkelse som valts.

Firas under våren 2024

Utdelningen av utmärkelsen kommer att ske vid en högtidlighet under våren 2024. Mer detaljer kommer i separat inbjudan som skickas ut i början av nästa år.

Kvalificeringstid för att få utmärkelsen

Du som har frågor gällande kvalificeringstid för utmärkelsen kan skicka in dessa via NoR [at] hr [dot] lu [dot] se.

Anmälan

Anmäl dig genom att registrera dina uppgifter (namn och institution/motsvarande) och vilken gåva du väljer, via länken nedan senast den 30 november 2023.