Databasen för forskningsfinansiering Research Professional ersätts med Pivot RP

Forskare framför ett belamrat skrivbord. Foto: Kennet Ruona.

Den globala databasen för forskningsfinansiering som Lunds universitet prenumererat på ett antal år – Research Professional – ersätts nu med Pivot-RP.

Alla funktioner som funnits i Research Professional finns även i Pivot RP, såsom möjligheten att spara sökningar och få e-postnotiser vid utlysningar. För att det ska fungera så behövs, precis som innan, en personlig profil.

Forskare som är synliga i LU:s forskningsportal (Lucris) kan välja ”Claim profile” vid första inloggningstillfälle, då kopplas dennes e-postadress automatiskt till en Pivot-RP-profil.

Det är också möjligt att skapa en profil direkt i Pivot-RP, till exempel för administrativ personal.

Notera att det går fint att använda tjänsten för att filtrera fram utlysningar utan att skapa en personlig profil.

Du hittar Pivot-RP här: Pivot-RP | Pivot-RP (proquest.com)

Logga in genom att välja Lund University i drop down-menyn ”Use log in from my institution”, och logga in med din Lucat-identitet.

Om du har några funderingar kring övergången till Pivot-RP är du välkommen att kontakta: johanna [dot] mellgren [at] fs [dot] lu [dot] se

Research Professional kommer fortsatt att vara tillgängligt till och med mitten av höstterminen 2022.