Driftstoppet påverkade inte utbetalningen av januari månads lön. Universitet har nu också fått indikationer på att februarilönen kommer att kunna betalas ut. Det är dock fortfarande oklart hur långvarigt driftstoppet i Primula kommer att bli.
Driftstoppet hanteras av en grupp som utgår från sektionen HR med representanter ifrån IT och säkerhet.
HR-chefer hålls uppdaterade
Verksamheternas HR-chefer får löpande information och uppdateringar om läget och förses med stöd för att under driftstoppet kunna dokumentera verksamheternas Primulaärenden manuellt.
Universitetets verksamheter är uppmanade att behålla sina ordinarie rutiner i så stor utsträckning som möjligt för att underlätta registreringen av uppgifter och ärenden i efterhand, när Primula åter är tillgängligt.
Håll dig uppdaterad på Medarbetarwebben
Denna webbsida uppdateras löpande med universitetsövergripande information gällande driftstoppet:
Kontakta närmaste chef vid Primulaärenden
Om du har ett Primulaärende som du i vanliga fall registrerar digitalt i Primula (till exempel sjuk-, frisk- eller VAB-anmälan, eller ansökan om semester/ledighet) ska du kontakta din närmaste chef för att få ärendet beviljat och dokumenterat.