Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Julklappskampanj ska stötta LU:s forskning

Illustrativ bild med två händer som håller olika obekt fjäril, stjärna etc.

Development Office (tidigare Donatorrelationer) har utvecklat en kampanj som heter ”Ge bort forskning i julklapp” som i år arrangeras för andra året i rad.

Kampanjens budskap är primärt att man genom en enkel donation kan göra skillnad. Konkret kan det handla om att bidra till att avslöja Uppåkras historiska hemligheter eller stötta utvecklingen av botemedel mot allvarliga virussjukdomar. Genom att ge stöd till forskning bidrar man till att göra världen till en bättre plats.

Stöd från den privata sektorn är viktigt för Lunds universitets verksamhet på många olika sätt. Syftet med kampanjen är att skapa nyfikenhet kring universitetet och dess bredd för att locka fler att vilja engagera sig och känna delaktighet genom donation av privata medel till forskning. Med ett antal förvalda ändamål kombinerat med möjligheten att enkelt swisha en donation, öppnar man upp för både fler donationer och donationer med mindre belopp.

Den primära målgruppen består av studenter, alumner, existerande donatorer samt övriga som på olika sätt har någon koppling som gör dem intresserade av att stötta forskning vid Lunds universitet.

Kampanjen sker via annonsering på sociala medier (företrädelsevis Facebook och Instagram).

Information om kampanjen finns på: