Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Lite gör stor skillnad vid hemarbete

Kvinna sitter framför datorskärm. Foto: Mostphotos.

Att arbeta hemifrån som många av oss gör nu under coronapandemin kan vara påfrestande. Kroppen är till för att röra på sig. Vid hemarbete har kanske miljön ändrat sig, men kroppen har fortfarande samma behov utav rörelse och variation

Tänk på att strukturera upp dagarna, och gör plats för rörelse. Ett sätt kan vara börja och avsluta dagen med en rask promenad, det ger dessutom dagsljus och ramar in arbetsdagen.

Fundera på vilka arbetsuppgifter som skulle kunna göras i stående, sittande eller t.o.m. gående. Du kan läsa ett dokument liggande i soffan, och på så vis avlasta nacke och rygg.

Tänk variation och flexibilitet, utnyttja hemmets alla möjligheter.

Med pausprogrammet Pausit får du tips om kontinuerlig träning, läs mer och ladda ner gratis.

Planera in din friskvårdstimme varje vecka, kanske stycka upp den i kortare delar, och ta en rask promenad 20 min tre gånger i veckan.

Ägna dig åt något du tycker känns bra för dig och din kropp!

Lär mer tips under ”Arbeta hemifrån verktyg och tips” på Medarbetarwebben.