Moocar - digitala kurser om hållbar utveckling

Student som sitter framför en dator.

Moocar, eller öppna nätkurser, vid Lunds universitet är öppna för alla intresserade, oavsett förkunskaper.

Kurserna är gratis, på engelska och ges via internet via externa sidan Coursera.org. Du kan inte räkna in en mooc i din examen eller få högskolepoäng för kursen.

Kurserna som för tillfället finns är:

• Working for a sustainable future: concepts and approaches (NEW)
  • Greening the Economy: Circular Economy – Sustainable Materials Management
  • Greening the Economy: Sustainable Cities
  • Greening the Economy: Lessons from Scandinavia
  • Greening the Economy: Urban Nature: Connecting Cities, Nature and Innovations
  • Greening the Economy: Sharing Cities: Governance and Urban Sustainability

Moocar - digitala kurser om hållbar utveckling | Hållbarhetsforum (lu.se)