Genom priset vill universitetsledningen uppmärksamma utmärkta insatser i administrationen inom hela universitetet.
Lunds universitets administrativa pris ska utdelas årligen till en anställd vid Lunds universitet för utmärkta administrativa insatser av innovativ karaktär som bidragit till universitetets utveckling eller för service och effektivitet utöver det vanliga.
Rektor kommer att utse en eller två pristagare som tilldelas en prissumma på 15 000 kr som ska användas av pristagaren för egen kompetensutveckling. Pristagaren får utöver detta även ett diplom som delas ut vid Årshögtiden (läs om förra årets Årshögtid).
Anvisningar:
Nomineringen ska skickas i sin helhet till wiveca [dot] ericsson [at] rektor [dot] lu [dot] se senast den 31 oktober 2022. Nomineringar som saknar utförlig beskrivning beaktas inte (se punkt 2 nedan). Nomineringen får omfatta max en sida.
Följande ska ingå i nomineringen (använd nedanstående rubriker i den ordning de anges):
- Namn, titel, institution/avdelning/motsvarande, e-post och telefonnummer för den nominerade.
- Utförlig beskrivning av på vilket sätt den nominerade utfört administrativa insatser av innovativ karaktär som bidragit till universitetets utveckling eller på vilket sätt den nominerade ger service och är effektiv utöver det vanliga.
- Förslagsställarens namn, e-post och telefonnummer.
Denna information har även skickats ut i linjen.