Nu finns Lunds universitets lika villkorsplan i populärversion

Illustration med en grupp människor som tittar fram, men ses bakifrån.

Nu finns en lite kortare populärversion av Lunds universitets lika villkorsplan för 2022–2027 i tryckt form, enkel att dela ut till nya medarbetare och studenter.

I populärversionen har universitetet tagit sikte på de fyra viktiga målen som ska nås under perioden 2022–2027:

1. Rekryteringsprocesser och karriärvägar ska vara fria från diskriminering.
  2. Kunskapen om och förståelsen för jämställdhet och lika villkor ska vara hög i organisationen.
  3. Arbetet mot diskriminering (SFAD) ska vara levande och aktivt systematiskt förebyggande.
  4. Hanteringen av och förebyggande arbete mot kränkande särbehandling, trakasserier och sexuella trakasserier ska vara professionell.

Den tryckta populärversionen har delats ut i begränsad upplaga till samtliga fakulteter och finns på svenska och engelska. Behöver man fler exemplar kan man beställa direkt från MediaTryck: media-tryck [at] service [dot] lu [dot] se.

Populärversionen finns att ladda ner i högerspalten på Medarbetarwebben och på Staff pages:

Populärversionen finns även att ladda ner på universitets externa webbplatser: