Nya informationsfilmer om universitetets organisation och resursfördelning

Skärmdump av filmen om LUs beslutsvägar.

Undrar du över varifrån universitetet får sina pengar och hur de används? Eller tycker du det är oklart hur universitetet är organiserat och vem som bestämmer vad?

Kolla in de två informationsfilmer som tagits fram i syfte att besvara just de här frågorna.

Så tas beslut vid LU

Så tas beslut vid Lunds universitet - se biträdande förvaltningschef Karin Ekborg-Persson berätta om universitetets beslutsvägar och organisation.

Så fördelas pengarna vid LU

Se Karin Ekborg-Persson berätta om hur universitetet får sina pengar och hur de används.

Filmerna togs fram inom ramen för det universitetsövergripande projektet HR Excellence in Research.

Du hittar dem även under "Organisation och styrning" här på Medarbetarwebben.