Nytt nyhetsbrev till alla medarbetare vid Lunds universitet

The university building photographed from the ground.

LU-nytt / LU News är ett internt nyhetsbrev som skickas ut till alla medarbetare vid Lunds universitet. Nyhetsbrevet skickas ut varannan vecka med e-post.

Nyhetsbrevet innehåller två delar. I den ena delen, ”På universitetsledningens agenda”, berättar universitetsledningen om de frågor de arbetar med för tillfället, initiativ de tagit och vad som händer i universitetsvärlden. Den andra delen kommer att bestå av universitetsgemensamma interna nyheter och information som man som medarbetare bör känna till. Det kan bland annat handla om frågor som rör HR, ekonomi, juridik, service och stöd till utbildning forskning med mera. Nyhetsbrevet ges ut på svenska och engelska, är webbaserat och publiceras på Medarbetarwebben och på Staff Pages.

Vi tar gärna emot synpunkter och förslag på innehåll. Kontakta redaktör Anna Mansfeld på: Anna [dot] Mansfeld [at] kommunikation [dot] lu [dot] se (Anna[dot]Mansfeld[at]kommunikation[dot]lu[dot]se).

Läs nyhetsbrevet LU-nytt nr 1 2021