Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Nytt om IT: Supportcenter lanseras; stark autentisering

Laptop

Universitetet får en ny portal för support och system för ärendehantering, Supportcenter. Ännu fler av universitetets system kräver stark autentisering.

Supportcenter: Ny portal för support och ärendehanteringssystem 

Den 1 december får universitetet en ny portal för support och system för ärendehantering, Supportcenter. 

Du hittar den nya portalen på supportcenter.lu.se. Den gamla portalen kommer att släckas ner. Precis som tidigare kommer du att kunna hitta guider i den nya portalen, men i ett snyggare format med förbättrad funktionalitet. På sikt innebär det tydligare och mer användarvänliga guider.

När du behöver support är det via portalen du registrerar ditt ärende. Övergången till det nya systemet sker snabbt. Vid lanseringen den 1 december kommer de flesta tjänster från den nuvarande portalen att ha flyttats över. Resterande tjänster följer kort därefter. Guider från IT och HR beräknas vara på plats i tid. 

Vissa brister i språk, layout och innehåll kan förekomma till en början, men dessa kommer att åtgärdas under våren. Vi ber om tålamod – det kommer att bli bättre.


Fler IT-tjänster kräver stark autentisering

Sedan den 29 oktober kräver ytterligare tre IT-tjänster stark autentisering:

Har du inte kommit igång med stark autentisering än? Gå in på Stark autentisering och följ instruktionerna.