Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

För dig med administrativ roll i LUCRIS

ditt LUCRIS stöd för att stödja andra

Alla med ett LUCAT-ID kan logga in i LUCRIS och där redigera och lägga till information kring den egna personen. Någon med en administrativ roll i systemet kan däremot redigera, ändra, och granska även för andra.

Roller för att ge support och stödja olika användare av LUCRIS

Du kan ha en administrativ roll som möjliggör att man kan registrera, redigera och hjälpa användare att lägga till korrekt information.

Du kan jobba i den gemensamma, semidecentraliserade supporten via ärendehanteringssystemet ServiceNow.


LUCRIS-kurser för dig som är administrativ personal

Planerade undervisningstillfällen finns att läsa om och anmäla sig till i
LU:s Kompetensportal. Sök på 'LUCRIS'. Här följer en beskrivning av de olika tillfällena, samtliga återkommande varje termin. Har du frågor kring kurserna kontakta LUCRIS-supporten.  

Läs mer om våra kurser för administrativ personal på Hjälp och kontakt-sidan.

Kontakta LUCRIS-supporten

E-post: servicedesk [at] lu [dot] se

Telefon: 046-222 90 00
(måndag-fredag 8:00-17:00)

Webbformulär: support.lu.se