Support i ServiceNow

för dig som ger LUCRIS-support

LUCRIS-supporten är en semidecentraliserad supportorganisation vilket innebär att vi har en LU-gemensam ingång för supporten och ett gemensamt ärendehanteringssystem, ServiceNow. Alla fakulteter har representanter i support-organisationen.

Frågor som rör LUCRIS som kommer in via telefon, med e-post eller som på annat sätt skickas till Servicedesk slussas sedan vidare till den centrala LUCRIS-supporten. Där fördelas ärenden ut till supportgrupperna på fakulteterna. Frågor kring roller, utveckling och förbättring besvaras av förvaltningsgruppen. Varje fakultet har en supportansvarig.

Hur var det nu man gjorde i ServiceNow?

Manualer

Översikt över hur man tar ett ärende och arbetar med det i ServiceNow:

Hur man avslutar ett ärende i efterhand i ServiceNow:

ServiceNow som app i telefonen

ServiceNow finns även som en app som du kan ha i din telefon. Du kan via den hålla koll på ärenden som kommer in och även arbeta med ärenden. Att använda appen är helt frivilligt.

Appen heter ServiceNow och kan hämtas från Google play (Android) eller App store (Iphone). När du hämtat appen skriver du in adress till servern: luservicedesk.service-now.com

Sedan kommer du till LU’s inloggningssida där du loggar in med ditt LUCAT. Inne i appen kommer du till startsidan, och där visas dina favoriter. För att en favorit ska synas måste du i webbversionen av ServiceNow ha markerat någon ingång som favorit, t.ex. ”My tickets”. För att sätta en favorit markerar du stjärnan bredvid ingången i vänstermenyn.

Hur gör jag för att få tillgång till och jobba i LUCRIS-supporten?

Kontakta supportansvariga på din fakultet, hen ansöker sedan om tillgång till ServiceNow via supporten.

Fakulteternas supportansvariga är: