Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Boka lokal och mötesrum

Lokaler, resurser, priser och konferenslokaler.

Här hittar du information om hur man bokar lokaler och resurser i bokningssystemet TimeEdit.

Boka lokal

För att boka lokal så loggar du in i bokningssystemet TimeEdit med ditt LUCAT-id. Observera att den beställda lokalen är bokad först när du fått en bekräftelse per e-post.

Befogenhet och konteringssträng
Du behöver ha ekonomisk befogenhet och en konteringssträng eller kurskod för att kunna boka en lokal. Avdelningens, eller motsvarande, egna sammanträdesrum är oftast gratis och kräver ingen ekonomisk befogenhet.

Lokalinformation
I bokningssystemet finns information om lokalerna, till exempel. antal sittplatser och utrustning. Här finns även information om vilka resurser eller tilläggstjänster som finns att beställa. Du ser endast de lokaler och resurser som du har behörighet att boka. Längst ner på bokningssidan ser du de bokningar du har gjort under "mina bokningar".

Du får tillgång till lokalen genom att dörrarna öppnas automatiskt när din bokning startar, om inget annat står i bokningssystemet. Om lokalen är bokad före din tid startar så har den bokaren rätt att nyttja sin tid fullt ut, vilket innebär att du får vänta tills deltagarna i aktiviteten har lämnat lokalen. Du kan räkna med att starta din aktivitet efter senast 15 minuter.

Avbokning
Du bokar själv av dina bokningar i bokningssystemet. Om du avbokar en lokal mer än 30 dagar i förväg debiteras ingen kostnad. Avbokar du 30-14 dagar innan, debiteras halva hyran. Vid senare avbokning än 14 dagar innan, debiteras hela hyreskostnaden.

Mer information

Boka i bokningssystemet TimeEdit

Läs mer om hur du får ekonomisk befogenhet

Läs mer om konteringssträngar

Beräkna pris

Prislista och allmänna bokningsregler från 2021-01-01 (PDF 209 kB)

Du hittar mer information om bokningssystemet, schemaläggning och ansvarig processledare för det område du tillhör på Schemaläggning och resursbokning. Har du frågor kring din behörighet eller bokningssystem ta kontakt med LU Servicedesk.

För lokalbokningar i Universitetshuset

Observera att bokningar lagda från 2023 och framåt endast är preliminära på grund av planerade ombyggnationer i Universitetshuset. Detta gäller även om du fått bekräftelsemejl via bokningssystemet.

Aulan
För att boka aulan så finns det två alternativ:

  1. Boka enbart lokal med befintlig utrustning: boka i bokningssystemet samt mejla universitetshuset [at] service [dot] lu [dot] se. Du kommer att få ett mejl med ett bokningsunderlag som du ska fylla i. När du har fått underlaget i retur är bokningen bekräftad. Observera att avgift för montering av befintlig utrustning tillkommer.
  2. Boka lokal med konferenstjänster och mer avancerade tekniklösningar: mejla bokning [at] service [dot] lu [dot] se

Pelarsalen
För att boka lunch- och middagsarrangemang i Pelarsalen kontaktar du bokning [at] service [dot] lu [dot] se.

Konferenslokal

Om du vill ha råd och hjälp kring passande platser och lokaler för möten, konferenser och kongresser kan du kontakta bokning [at] service [dot] lu [dot] se. Önskar du boka arrangemang i Gamla Biskopshuset kontaktar du gamlabiskopshuset [at] service [dot] lu [dot] se.

Kontakt

Lokalbokningen Gemensamma lärosalar
+46 46-222 38 45 (kl. 09-12)
lokalbokning [at] bygg [dot] lu [dot] se

AV-teknik Gemensamma lärosalar
+46 46-222 30 00
GEM_tekniker [at] bygg [dot] lu [dot] se 

LU Servicedesk
+46 46-222 90 00
servicedesk [at] lu [dot] se