Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

IT, e-post, post och telefoni

Post

Post, paket, hämtställen och kontaktuppgifter till universitetsposten.

IT-support, felanmälan och rådgivning

Få hjälp med olika IT-relaterade frågor – LU Servicedesk

E-post

Arbeta på distans

Telefoni

Beställa mobiltelefon, abonnemang och allt annat praktiskt kring telefoni

Dator

Arbetsplatsdator och inköp av dator

Lagringstjänster

Läs om vilka lagringstjänster som finns på LU och hur väl de lever upp till gällande lag- och regelverk (logga in med LU-konto)

Utskrifter

På webbplatsen print.lu.se kan du läsa om utskrifter vid LU

Systemförvaltning

Systemförvaltningsmodell på Lunds universitet

Generativ AI – Copilot

Copilot chat finns tillgänglig kostnadsfritt via webben för alla medarbetare på universitetet. Det kommer automatiskt när du loggar in på datorn med ditt LU-konto.

Betalversionen, Copilot för Microsoft 365, beställer du genom Lucat. Kom ihåg att stämma av med din chef först.

Här finns mer information om Copilot på universitetet (logga in med LU-konto)

Kontakt

LU Servicedesk
+ 46 46 222 90 00
Servicedesk [at] lu [dot] se (Servicedesk[at]lu[dot]se)
support.lu.se

Universitetsposten
Telefon: +46 46 222 64 00
universitetsposten [at] service [dot] lu [dot] se (universitetsposten[at]service[dot]lu[dot]se)

 

Driftinformation

Se aktuella och planerade driftstörningar för universitetets IT-system.

Anmäl problem

Om du upplever problem med dator, telefon eller andra IT-tjänster, vänligen anmäl alltid dessa till LU Servicedesk.

Telefon: +46 46 222 90 00
servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)