Inköp och upphandling
Inköp av de varor och tjänster som behövs för att bedriva Lunds universitets verksamhet ska ske på ett lagenligt, affärsmässigt och effektivt sätt. Universitetets samtliga behov och mål ska beaktas i inköpsprocessen och inköpen ska ske till rätt kvalitet, totalkostnad och övriga villkor som långsiktigt är de mest fördelaktiga.
Här får du information om hur du ska göra när du behöver göra ett inköp.
Avdelningen Inköp och upphandling
Avdelningen Inköp och upphandling stödjer universitetets verksamheter i hela inköpsprocessen från behov till betalning. Det innebär:
- rådgivning
- upphandling
- avtalshantering
- e-handel
- upphandlingsjuridik
- inköpsanalys
Avdelningen Inköp och upphandling ansvarar för upphandling som överstiger 700 000 kronor.
Institutioner och sektioner ansvarar för beställningar från avtal, direktupphandlingar och förnyad konkurrensutsättning.
Kontakt
Inköp och upphandling
Sandgatan 5
223 50 Lund
Hämtställe: 31
Kontakta oss via vårt supportformulär
Här hittar du kontaktuppgifter till oss på Avdelningen inköp och upphandling
Relaterad information
Riktlinjer för inköp vid Lunds universitet I 2024 I (PDF, 289 kB, ny flik)
- Inköpspolicy (PDF, 195 kB, ny flik)
- Riktlinjer för direktupphandling (PDF, 231 kB, ny flik)
- Lunds universitets attestordning - riktlinjer om behörighet att förfoga över myndighetens medel, 2024 (PDF, 284 kB, ny flik)
- Regelverken om mutor
- Beslut om e-handel som beställningsväg (PDF, 312 KB, ny flik)
- Inköp och upphandling