Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Att boka resan

Läs mer om digitala möten, att avboka resa och att kontakta Egencia

Om du beviljats tjänsteresa till land där reseintyg för genomfört PCR- och/eller antigentest för covid-19 krävs för inresa, ska arbetsgivaren stå för eventuella kostnader för genomförande av testning/erhållande av reseintyget. Eventuella kostnader för provtagningar ska belasta det lokala kostnadsstället.

Bokning av tjänsteresor

Resenärsprofil

Innan du loggar in i självbokningssystemet första gången eller bokar via personlig service måste du registrera en resenärsprofil hos Egencia. Se till att hålla den uppdaterad. Om du inte redan har en reseprofil ska du först göra en ansökan i Lucat. Det gäller även om du ska lägga till behörigheten att boka för andra:

Vid bokning av enklare resor finns möjlighet att använda Egencias självbokningssystem. Vid bokning i detta system är bokningsarvodet lägre än vid bokning via personlig service. Tänk på att inga privata kortnummer ska anges då samtliga fakturor med automatik skickas till ett gemensamt LU-konto. Vid bokning av godkända tjänsteresor så kan du nu via filtret ”Orolig över ändrade planer?” få fram endast de hotell som har gratis avbokning.

Logga in på Egencias självbokningssystem (använd din LUCAT-behörighet)

Kontakta customer_service [at] egencia [dot] se för tekniska frågor kring systemet. Om du behöver ändra dina personuppgifter i din resenärsprofil kontaktar du resor [at] lu [dot] se.

För övriga frågor, kontakta avdelningen Inköp och upphandling via supportformuläret:

Sektionen Ekonomis supportformulär (Välj kategori "Avtal och Upphandling")

Bokning av tågresor i Europa

Läs mer om hur du bokar tåg inom Europa (PDF 155 kB, ny flik)

Egencias  mobilapp

Med en registrerad resenärsprofil hos Egencia kommer du enkelt åt alla dina resor via appen.

Ladda ned appen här (Egencias webbplats)

Personlig service

Du kan få personlig service av Egencia klockan 08:00-17:00, Ring +46 40 608 57 50 eller mejla: customer_service [at] egencia [dot] se.

Inställda flyg eller andra liknande problem under resan

Ring direkt till resebyrån +46 40 608 57 50. Vid akuta ärenden utanför kontorstid (8:00 -17:00) tillkommer 200 kronor. Övriga bokningsarvoden tillkommer.

Försäkringar vid resa i tjänsten

Via den upphandlade resebyrån får du en reseförsäkring. Som medarbetare är du även försäkrad via Kammarkollegiets tjänstereseförsäkring.

Läs mer om försäkring vid resa i tjänsten

Kontakt - resa i tjänsten

Boka resa via resebyrån Via Egencia

Självbokning (om du skapat en resenärsprofil):
Länk till självbokningssystemet (logga in med lucat)

Personlig service:

Tid: 08:00-17:00

Telefon +46 40 608 57 50

E-post: customer_service [at] egencia [dot] se

Frågor och svar om våra resebyråtjänster (PDF 454 kB, ny flik)

Bokning av gruppresor (fler än 10 personer)

Egencia Meetings & Events

Telefon +46 31 724 55 90

E-post: meeting [dot] events [dot] se [at] egencia [dot] com

Boka taxi inom Skåne

Läs mer om avtalen i Lupin

Hyrbil via LU Service

Campusservice

campusservice [at] service [dot] lu [dot] se

Hjälp med tolkning av föreskrifter

Medarbetare vänder sig till närmsta chef vid frågor om tolkningar av föreskrifterna och de allmänna råden. Du som är chef kan skicka dina frågor till resor [at] lu [dot] se.