Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Att boka resan

Med anledning av coronavirusets spridning gäller tillfälliga föreskrifter.

För att kunna säkra en trygg arbets- och studieplats för arbetstagare och studenter har universitetet bland annat beslutat:

  • att tills vidare inte bevilja några utrikes tjänsteresor. Detta gäller även resor inom ramen för utbildning. Detta gäller så länge som UD avråder från icke nödvändiga resor till alla länder.
  • att tills vidare enbart bevilja inrikes tjänsteresor som i samråd med närmaste chef bedöms nödvändiga. Vid genomförandet av sådana resor ska Folkhälsomyndighetens rekommendationer följas.

Läs mer om universitetets beslut och rekommendationer

Läs mer om digitala möten, att avboka resa och att kontakta Egencia

Bokning av nödvändiga inrikes tjänsteresor

Resenärsprofil

Innan du loggar in i självbokningssystemet första gången eller bokar via personlig service måste du registrera en resenärsprofil hos Egencia, se till att hålla den uppdaterad.

Vid bokning av enklare resor finns möjlighet att använda Egencias självbokningssystem. Vid bokning i detta system är bokningsarvodet lägre än vid bokning via personlig service. Tänk på att inga privata kortnummer ska anges då samtliga fakturor med automatik skickas till ett gemensamt LU-konto. Vid bokning av godkända inrikes tjänsteresor så kan du nu via filtret ”Orolig över ändrade planer?” få fram endast de hotell som har gratis avbokning.

Logga in på Egencias självbokningssystem (använd din LUCAT-behörighet)

Kontakta customer_service [at] egencia [dot] se för tekniska frågor kring systemet. Om du behöver ändra dina personuppgifter i din resenärsprofil kontaktar du resor [at] lu [dot] se.

För övriga frågor, kontakta avdelningen Inköp och upphandling via supportformuläret:

Sektionen Ekonomis supportformulär (Välj kategori "Avtal och Upphandling")

Egencias  mobilapp

Med en registrerad resenärsprofil hos Egencia kommer du enkelt åt alla dina resor via appen.

Ladda ned appen här (Egencias webbplats)

Personlig service

Du kan få personlig service av Egencia klockan 08:00-17:00, Ring +46 40 608 57 50 eller mejla: customer_service [at] egencia [dot] se.

Inställda flyg eller andra liknande problem under resan

Ring direkt till resebyrån +46 40 608 57 50. Vid akuta ärenden utanför kontorstid (8:00 -17:00) tillkommer 200 kronor. Övriga bokningsarvoden tillkommer.

Sidansvarig:

Kontakt - resa i tjänsten

Boka resa via resebyrån Via Egencia

Självbokning (om du skapat en resenärsprofil):
Länk till självbokningssystemet (logga in med lucat)

Personlig service:

Tid: 08:00-17:00

Telefon +46 40 608 57 50

E-post: customer_service [at] egencia [dot] se

Frågor och svar om våra resebyråtjänster (PDF 454 kB, ny flik)

Boka taxi inom Skåne

Hitta avtalat taxibolag (PDF 111 kB, ny flik)

Hyrbil via LU Service

Campusservice

campusservice [at] service [dot] lu [dot] se

Hjälp med tolkning av föreskrifter

Medarbetare vänder sig till närmsta chef vid frågor om tolkningar av föreskrifterna och de allmänna råden. Du som är chef kan skicka dina frågor till resor [at] lu [dot] se.

Telefon: 046-222 00 00 (växel)
Postadress: Box 117, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND

Webbplatsansvarig: medarbetarwebben [at] lu [dot] se
Om den här webbplatsen