Grafisk profil i olika kanaler

Den grafiska profilen håller samman universitetets visuella kommunikation oavsett i vilka kanaler och sammanhang vi kommunicerar. På dessa sidor får du information och tips på hur profilen används i olika kanaler.

Regler, anvisningar och praktiska tips för hur de grafiska byggstenarna ska användas finns också samlat i en manual:

Lunds universitets grafiska manual (PDF 19,5 MB, nytt fönster)

Exempel på applikationer

På nedanstående sidor hittar du tips och information kring hur den grafiska profilen kan användas i olika kanaler och sammanhang.

För dig som producerar material själv finns också sidor där vi samlat sådant som berör de tekniska aspekterna inom bild- och färghantering, samt råd för hur du förbereder dokument för tryck eller annonsering.

Med hjälpav goda exempel hoppas vi också kunna inspirera dig i ditt arbete, oavsett om du själv producerar eller leder arbetet.

Genvägar till undersidor:

Sektionen Kommunikation