Grafisk profil i olika kanaler
Det första intrycket som möter våra besökare, till exempel via webben eller genom trycksaker, skapar en bild av universitetet hos betraktaren. Det är vårt gemensamma ansvar att arbeta i enlighet med den grafiska profilen i all produktion som sker i Lunds universitets namn, i såväl tryckt som digitalt material. På dessa sidor får du information och tips på hur profilen används i olika kanaler.
Som stöd för ditt arbete finns universitetets grafiska manual med basregler som beskriver de olika byggstenarna: logotyp, typografi, färger, bildmanér och grafiska element.
Lunds universitets grafiska manual (PDF 19,5 MB, nytt fönster)
Exempel på applikationer
På nedanstående sidor hittar du tips och information kring hur den grafiska profilen kan användas i olika sammanhang, som inte finns med i den grafiska manualen.
För dig som producerar material själv finns också sidor där vi samlat sådant som berör de tekniska aspekterna inom bild- och färghantering, samt råd för hur du förbereder dokument för tryck eller annonsering.
Med hjälp sidorna med goda exempel hoppas vi också kunna inspirera dig i ditt arbete, oavsett om du själv producerar eller leder arbetet.
Genvägar till undersidor:
Kontakt
Sektionen Kommunikation
grafiskprofil [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
Anna Johnsson
Kommunikatör
anna_v [dot] johnsson [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
+46 46 222 70 21
Petra Francke
Kommunikatör
petra [dot] francke [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
+46 46 222 03 16
Maria Wendel
Kommunikatör
maria [dot] wendel [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
+46 46 222 70 07