Digital användning
Lunds universitet uppträder och kommunicerar i en mängd olika sammanhang och mot en mängd olika målgrupper. För att ge en tydlig och enhetlig bild av universitetet är det viktigt att vår grafiska profil används konsekvent oavsett vilka kanaler vi kommunicerar i. På dessa sidor hittar du information och tips på hur du använder den grafiska profilen i digitala sammanhang.
Att producera digitalt material ställer andra krav än när du formger trycksaker, men universitetets grafiska profil ska alltid vara utgångspunkten i ditt arbete. Ibland kan de olika grafiska beståndsdelarna behöva anpassas för att fungera i digital produktion. I vissa fall finns mallar framtagna, i andra fall har vi samlat råd och tips för att underlätta ditt arbete.
Har du frågor om hur du kan anpassa den grafiska profilen till kanaler som inte finns exemplifierade här? Kontakta sektionen Kommunikation via grafiskprofil [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
Undersidor
Bild och film
Den grafiska profilen gäller även för bild och film:
Animationer och infografik
Som en del av universitetets grafiska profil finns ett manér för illustrationer, infografik och animationer. Manéret är framför allt avsett för rörlig innehåll, men kan även användas i tryckt och digitalt material om fotografiska bilder inte räcker till.
Profilering i sociala medier
I sociala medier kommuniceras avsändaren via profilbild, namn och kontobeskrivning.
Kontakt
Sektionen Kommunikation
grafiskprofil [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
Petra Francke
Kommunikatör
petra [dot] francke [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
+46 46 222 03 16
Maria Wendel
Kommunikatör
maria [dot] wendel [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
+46 46 222 70 07
Anna Johnsson
Kommunikatör
anna_v [dot] johnsson [at] kommunikation [dot] lu [dot] se
+46 46 222 70 21