Detta ska en anmälan innehålla
Anmälan om disciplinärende görs genom anmälningsformulären till höger. Formulären innehåller instruktioner om vad en anmälan ska innehålla. Du finner även information nedan om annat du behöver tänka på när du gör din anmälan.
Vid anmälan - tänk särskilt på följande:
Eftersom myndighetsspråket är svenska ska anmälan alltid skrivas på svenska. Observera att när studenten inte talar svenska ska dock beskrivning av ärendet anges på både svenska och engelska i anmälningsformuläret.
Studenten kommer att ta del av anmälan - tänk därför på att inte inkludera information som inte är nödvändig för utredningen.
Försök att i så lång utsträckning det är möjligt att bifoga filer i anmälningsformuläret i pdf-format. Tänk på att zip-filer inte går att bifoga.
För att göra en anmälan klicka på någon av länkarna till anmälningsformulär nedan:
Anmälan för misstänkt vilseledande:
https://portalbas.adm.lu.se/anmalan-om-misstankt-vilseledande
Anmälan för misstänkt störande av verksamhet:
https://portalbas.adm.lu.se/anmalan-om-misstankt-storande-av-verksamhet
Anmälan för misstänkta trakasserier:
https://portalbas.adm.lu.se/anmalan-om-misstankta-trakasserier
Observera att du inte kan spara ner anmälningsformulär för att fylla i vid ett senare tillfälle samt att vissa fält är obligatoriska att fylla i. Notera det diarienummer på ärendet som framgår av bekräftelsen på din anmälan. Detta ärendenummer behöver du vid kommunikation under utredningen i ärendet.
Kontakt
Vid frågor om hantering av disciplinärenden - skicka dessa till:
disciplin [at] lu [dot] se (disciplin[at]lu[dot]se)