Supportcenter
På denna sida kan du hitta support och skapa ärenden som berör IT, anställning och ekonomi. Detta är ett steg i det utvecklingsarbete som pågår för att det ska bli lättare att få hjälp med universitetsövergripande support och ärenden. Arbetet sker i samverkan över universitetet.
Skapa ett ärende om du har frågor kring:
- Pension
- Försäkringar
- Friskvårdsersättning
- Ersättning för sjukvård och läkemedel
- Kompetensportalen
Skapa ett ärende om du har frågor kring:
- Inköp och upphandling
- Fakturahantering
- Attestering
- Ekonomi
- Representation
- Betalkort
Vid Lunds universitet finns flera olika självständiga IT-organisationer/IT-avdelningar som alla stödjer sin del av LU. Samtidigt har en del institutioner och forskargrupper en eller flera IT-personer anställda. Via länken hittar du kontaktvägar till de större IT-organisationerna
Kontakt
Har du frågor om Supportcenter?
Kontakta gärna servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)