Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Supportcenter

På denna sida kan du hitta information och skapa ärenden som berör IT, anställning och ekonomi. Detta är ett steg i det utvecklingsarbete som pågår för att det ska bli lättare att få hjälp med universitetsövergripande support och ärenden.

Innan du skapar ett ärende kan det vara bra att först läsa igenom vanligt förekommande frågor som rör din anställning.

FAQ - Din anställning

Om du inte hittar svar på din fråga kan du skapa ett ärende kring:

  • Pension
  • Försäkringar
  • Friskvårdsersättning
  • Ersättning för sjukvård och läkemedel
  • Kompetensportalen

 

Skapa ett ärende om du har frågor kring:

  • Inköp och upphandling
  • Fakturahantering
  • Attestering
  • Ekonomi
  • Representation
  • Betalkort

 

Vid Lunds universitet finns flera olika självständiga IT-organisationer/IT-avdelningar som alla stödjer sin del av LU. Samtidigt har en del institutioner och forskargrupper en eller flera IT-personer anställda. Via länken hittar du kontaktvägar till de större IT-organisationerna

Hitta din IT-support

Kontakt

Har du frågor om Supportcenter? 
Kontakta gärna servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)