Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

IT-support

I listan nedan hittar du kontaktvägar till de större IT-organisationerna vid Lunds universitet

På Campus Helsingborg ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • E-postservicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

 

På Ekonomihögskolan ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • E-postservicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

 

HT-fakulteterna har en egen IT-enhet för stöd och support.

Mer information och kontaktuppgifter – ht.lu.se 

På Juridiska fakulteten ansvarar Avdelningen för IT och Infrastruktur för IT-supporten.
E-post: support [at] jur [dot] lu [dot] se 

Mer information och kontaktuppgifter – jur.lu.se
 

På Konstnärliga fakultetens kansli går felanmälningar, beställningar eller frågor via LU Servicedesk.

Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • E-postservicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden

 

För kontakt med respektive lokal IT-organisation gäller följande kontaktvägar:

På LTH ansvarar FasIT (Fastighet och IT) för IT-supporten för kansliet och ett antal andra avdelningar. Några institutioner och avdelningar får sin IT-support direkt från Sektionen IT. I båda fallen bör kontakten gå via LU Servicedesk. 
Ytterligare några institutioner och avdelningar har egna IT-tekniker, men även dessa kan nås via Servicedesk.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • E-postservicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

 

Med IT är en del av Bibliotek och IKT-enheten. De tillhandahåller effektiva IT-tjänster och ger verksamhetsnära IT-support på Medicinska fakulteten.

Läs mer och skapa ett supportärende på Med IT:s webbplats 

På Naturvetenskapliga fakulteten ansvarar respektive institution för den lokala IT-supporten. Du tar i första hand en direkt kontakt med en lokal IT-organisation enligt följande kontaktvägar:

Matematikcentrum
Telefon: +46 46 222 49 84
E-post: carl-gustav [dot] werner [at] math [dot] lu [dot] se (carl-gustav[dot]werner[at]math[dot]lu[dot]se)


Du kan alltid göra felanmälningar, beställningar eller ställa frågor via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • Email: servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: https://support.lu.se 

I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.
 

 

På Samhällsvetenskapliga fakulteten ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • E-postservicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

 

På UB ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • E-postservicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.

 

På Gemensamma förvaltningen ansvarar Sektionen IT för IT-supporten.

Felanmälningar, beställningar eller frågor går via LU Servicedesk. Det finns tre kontaktvägar till LU Servicedesk:

  • Telefon: 046 - 222 90 00, vardagar 08.00 - 17.00
  • E-postservicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
  • Ärendeportal: I ärendeportalen hittar du förutom aktuell information och driftinfo även supportguider. Här skapar du supportärenden och hanterar dina öppna eller stängda ärenden.