Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Premiär för samordnad tentamensservice

Ett foto från Annexets interiör.

Sedan den 1 mars finns det en gemensam tentamensservice med tentamensvakter i Annexet. Nya medarbetare ska nu arbeta som koordinatorer och tentamensvärdar.

Projektet samordnad tentamensservice ansvarar sedan den 1 mars för bemanning av tentamensvakter för de tentor som genomförs i Annexet (MA8, MA9, MA10). Ett 10-tal nya medarbetare har anställts som koordinatorer och ansvariga tentamensvärdar. Utöver det finns en tentamensvärdspool för att hantera bemanningen i salarna.

Uppstarten har fungerat bra och i samråd med institutionerna finslipas nu rutinerna för att tentamenshanteringen ska flyta på tillfredsställande för alla inblandade.

Beställning och schemaläggning av skrivsalsplatser i Annexet hanteras, såsom tidigare, av ”gemensamma lärosalar”. Varje institution/avdelning som har tentamen i Annexet ansvarar för att tentamen och övrigt material lämnas till Samordnad tentamensservice. Praktisk information med inlämningstider etc. finns samlad i en Teamsgrupp, för tillgång till denna grupp och övriga frågor kontakta: tentamensservice [at] bygg [dot] lu [dot] se

Projektets mål är en effektivare tentamenshantering för hela universitet med universitetsgemensamma riktlinjer för salstentamen. Bättre förutsättningar för digitala examinationsformer och en samlad kompetens med bättre kvalitet på salstentor.

Mer information: Samordnad tentamensservice