Premiär för samordnad tentamensservice

Ett foto från Annexets interiör.

Sedan den 1 mars finns det en gemensam tentamensservice med tentamensvakter i Annexet. Nya medarbetare ska nu arbeta som koordinatorer och tentamensvärdar.

Projektet samordnad tentamensservice ansvarar sedan den 1 mars för bemanning av tentamensvakter för de tentor som genomförs i Annexet (MA8, MA9, MA10). Ett 10-tal nya medarbetare har anställts som koordinatorer och ansvariga tentamensvärdar. Utöver det finns en tentamensvärdspool för att hantera bemanningen i salarna.

Uppstarten har fungerat bra och i samråd med institutionerna finslipas nu rutinerna för att tentamenshanteringen ska flyta på tillfredsställande för alla inblandade.

Beställning och schemaläggning av skrivsalsplatser i Annexet hanteras, såsom tidigare, av ”gemensamma lärosalar”. Varje institution/avdelning som har tentamen i Annexet ansvarar för att tentamen och övrigt material lämnas till Samordnad tentamensservice. Praktisk information med inlämningstider etc. finns samlad i en Teamsgrupp, för tillgång till denna grupp och övriga frågor kontakta: tentamensservice [at] bygg [dot] lu [dot] se

Projektets mål är en effektivare tentamenshantering för hela universitet med universitetsgemensamma riktlinjer för salstentamen. Bättre förutsättningar för digitala examinationsformer och en samlad kompetens med bättre kvalitet på salstentor.

Mer information: Samordnad tentamensservice