Ta chansen att vara med på Hållbarhetsveckan 2023

Foto på publiken vid ett seminarium, tagen ovanifrån.

Hållbarhetsveckan är ett årligt arrangemang där Lunds universitet och Lunds kommun fyller en vecka med aktiviteter kopplade till hållbarhet. Programmet erbjuder allt från allvarliga frågeställningar till hoppfulla framtidsvisioner. Nu har du chansen att vara med!

Med över 50 programpunkter på plats i Lund och online har veckan vuxit genom åren till ett välbesökt och uppskattat evenemang. Hållbarhetsveckan är öppen för allmänheten och erbjuder allt från seminarier, föredrag och debatt, till workshoppar, utställningar och guidade turer.

Hållbarhetsveckan är ett bra tillfälle att nå ut brett med sin forskning, en möjlighet att öva på att presentera populärvetenskapligt och samtidigt skapa nya nätverk. Det öppnar också upp för att ta in samhällsrelevanta perspektiv på forskningsfrågor och skapa dialog med aktörer utanför universitetet.

Hållbarhetsforum på Lunds universitet tar nu emot intresseanmälningar för att arrangera evenemang under vårens Hållbarhetsvecka, 17–22 april 2023. Om du är kopplad till Lunds universitet och forskar, studerar eller arbetar med hållbarhetsfrågor – ekologiska, sociala eller ekonomiska – är du varmt välkommen att skicka din intresseanmälan till Stina Lundkvist stina [dot] lundkvist [at] cec [dot] lu [dot] se (stina[dot]lundkvist[at]cec[dot]lu[dot]se) på Hållbarhetsforum.

Deadline för intresseanmälan att arrangera ett event är den 1 februari 2023.

För mer information, besök Hållbarhetsveckans webbplats.