Vad händer på Pufendorfinstitutet?

Foto på Pufendorfinstitutet.

Vad händer egentligen på Pufendorf Institute for Advanced Studies nu för tiden? Mycket. I synnerhet i maj och början av juni, då institutets tvärvetenskapliga Temagrupper avslutar sitt intensiva läsår med olika typer av aktiviteter. Kom och upplev ”tvärvetenskap i praktiken”.

Bland annat bjuds det på lunchseminarium om hur ljud och demokrati (inte) hör ihop och på workshop, inklusive performance, om sätt att nå existentiellt välbefinnande. Eller vad sägs om en vernissage för utställningen: "Kustperspektiv" – en utställning om det föränderliga kustlandskapets utmaningar och möjligheter?

Samtliga aktiviteter är kostnadsfria och det ingår förtäring – anmäl dig till dem redan idag!

16 maj: Lunch seminarium: Sound of Democracy (in English)

24 maj: Workshop: Relentless Existential Threats - stretching across disciplines and dimensions to foster existential well-being and sustainability (in English)

4 juni Vernissage: "Kustperspektiv" – en utställning om det föränderliga kustlandskapets utmaningar och möjligheter” i Pufendorfinstitutets trädgård (på svenska, men möjligheter att få information också på Engelska)

Pufendorf-Temat: Biomaterial 4.0 – om (du gissade det) fjärde generationens biomaterial – har också ett event i slutet av maj; en konferens, med särskilt inbjudna forskare från när och fjärran. Vill du veta mer om denna konferens, hör gärna av dig till contact [at] pi [dot] lu [dot] se