Delta i Lundaloppet 4 maj!

Löpare som springer Lundaloppet 2023. Foto: Lundaloppet.

Var med och spring Lundaloppet tillsammans med kollegor. Som vanligt bjuder Lunds universitet på anmälningsavgiften för alla anställda.

Lundaloppet är Skånes största motionslopp där människor i alla åldrar samlas för att springa eller gå. Välj om du vill springa 2,5 kilometer, 5 kilometer eller 10 kilometer.

– Jag hoppas att vi får se många LU-kollegor fylla Lunds gator, både som löpare och publik, säger förvaltningschef Susanne Kristensson.

Universitetet bjuder alla som har någon form av anställning och uppbär lön från Lunds universitet vid den tidpunkt då loppet genomförs på anmälningsavgiften. Även du som är föräldraledig eller sjukskriven kan ta del av erbjudandet. Förra året, 2023, deltog 794 från universitetet.

Du kan anmäla dig till Lundaloppet fram tills en timme före start. För dig som valt Guldpaketet var anmälan senast 13 mars.

Årets officiella Lundaloppet-tröja ingår i anmälan för alla Lunds universitets-deltagare som anmäler sig senast 21 april. Använd gärna den under loppet.

Deltagare anmäler sig individuellt i formuläret nedan där du använder din LU-mejladress som slutar på lu.se eller lth.se.

Du kan också bilda lag med fyra kollegor och göra loppet tillsammans. Ni behöver inte springa samma distans. Då kan ni delta tillsammans och vara med i utlottningen av lagpriser. Gå in på Laganmälan och anmäl laget där utan extra kostnad.

Om du tidigt vet att du får förhinder så kom ihåg att avboka dig senast 20 april på info [at] lundaloppet [dot] se. Om du får förhinder efter 20 april så kan du fortfarande avboka fram till 3 maj på info [at] lundaloppet [dot] se, men då behöver LU betala för T-shirten.

Förra året var det tyvärr 278 anmälda (26 %) som inte dök upp vid själva Lundaloppet trots att de anmält sig det  innebar onödiga kostnader för universitetet.

Tack för att du är med och gör festen den 4 maj.

Anmäl dig till Lundaloppet.