Drygt 71 500 sökande till Lunds universitet

Vit byggnad. Foto.
Universitetshuset. Foto: Mikael Risedal

Intresset för att studera vid Lunds universitet är fortfarande starkt. Totalt har 71 509 personer sökt till utbildningar vid universitetet till hösten 2024. Av dessa har 31 072 Lunds universitet som sitt förstahandsval.

Bland de mest populära programmen återfinns Juristprogrammet i topp, följt av Ekonomie kandidatprogram och Läkarprogrammet. Även Psykologprogrammet, Socionomprogrammet och Kandidatprogram i kriminologi lockar många sökande.

Topp 10 mest populära program:

1. Juristprogrammet
  2. Ekonomie kandidatprogram
  3. Läkarprogrammet
  4. Psykologprogrammet
  5. Kandidatprogram i kriminologi
  6. Socionomprogrammet
  7. Sjuksköterskeprogrammet
  8. Civilingenjörsutbildning i industriell ekonomi
  9. Kandidatprogram i International Business
  10. Kandidatprogram i Human Resources

Läs hela nyheten på lu.se: Drygt 71 500 sökande till Lunds universitet | Lunds universitet