Följ processen med att identifiera profilområden via den nya bloggen

Bild som visar en fyr som lyser i natten.

För att alla ska kunna följa processen och hitta relevant information förknippad med profilområden har en blogg satts upp, ”Identifying Profile Areas at Lund University”.

Bloggen är tänkt att erbjuda öppenhet och transparens i processen genom att samla all viktig information rörande processen tillgängligt för alla. Bloggen är främst på engelska.

I de nya inläggen kan du följa de senaste händelserna som möten, nya beslut etc.

Under rubriken ”Further reading” hittar du dokumentation över beslut, riktlinjer, tidsplaner, exempel från andra länder.

Under FAQ kan du se de frågor som kommit in under möten eller på annat sätt, som besvarats av Per Mickwitz. Det finns även möjlighet att ställa frågor och att kommentera direkt i bloggen. Det finns en prenumerationsfunktion som man kan anmäla sig till.

FAQ – Identifying Profile Areas at Lund University

För de som inte hade att möjlighet att närvara vid informationsmötet den 12 november går det att se en inspelning av mötet. På bloggen kan du se informationsmötet den 12 november i efterhand. Du kan även se presentationen och frågorna och svaren som kom in.

Bloggen "Identifying Profile Areas at Lund University"

Vad är skillnaden på strategiska forskningsområden och profilområden? Per Mickwitz och Erik Renström förklarar på bloggen: The relationship between the Strategic Research Areas and the profile areas (lu.se)