Canvas vinnare i lärplattformsupphandling

Ung kvinna framför en dator.

Nu är det klart att Canvas har vunnit upphandlingen av ny lärplattform. Det är det nationella nätverket Sunet (Swedish University Computer Network) som har genomfört upphandlingen.

Lunds universitet kommer att avropa Sunets ramavtal.

Det innebär att Lunds universitet får möjlighet att förnya sitt avtal med Instructure, företaget bakom Canvas. Lunds universitets befintliga avtal om lärplattformen Canvas gäller under sex år och startade 2018-10-01. Avtalet går alltså ut under hösten 2024.

Vi kommer att kunna svara på frågor så snart ramavtalet är klart. Kontakta Enheten för undervisningsstöd via epost: digital [at] education [dot] lu [dot] se (digital[at]education[dot]lu[dot]se)