Mata in information

LUCRIS består av en rad moduler, information som matas in i dessa kan sedan kopplas till varandra för att synliggöra Lunds universitets forskning.

Här besvaras de viktigaste frågorna kring hur, vad och var du ska mata in för information i LUCRIS.

Hittar du inte svar så kontakta gärna LUCIS-supporten.

    För dig som forskare innebär registrering av olika sorters forskningsuttryck i LUCRIS, så som publikationer, aktiviteter, projekt med mera, att du kan synliggöra bredden av din forskargärning. Du kan dessutom snabbt och enkelt skapa CV:n baserat på informationen du matat in.

    Generellt ska enbart sådant som har någon form av koppling till forskningsgärningen registreras i LUCRIS. Undantag kan vara sådan information som läggs in i profilen som ska synas i ditt CV, t ex tidigare anställningar.

     

    All information matas in i databasen LUCRIS och är sökbar för alla som kan logga in med LUCAT ID.

    Logga in i LUCRIS (med ditt LUCAT ID)

     

    Inmatning av information i LUCRIS görs via respektive modul, läs mer om vad du kan lägga in och hur på följande undersidor:

    Information som läggs in under en modul kan kopplas till information i en annan modul genom att ange att de har en relation, på så sätt kan man till exempel synliggöra vilka kontrakt som finansierat vilka projekt och vilka publikationer som presenterats i vilka sammanhang.

     

    Den mesta, men inte all, information som matas in i LUCRIS är också synlig i Lunds universitets forskningsportal. Det som inte syns där är exempelvis detaljerad kontraktsinformation från de externfinansierade kontrakten (i systemet kallat awards) samt information/filer som blivit dolda i forskningsportalen, detta görs av den som registrerar informationen.

    Kontakta LUCRIS-supporten

    E-post: servicedesk [at] lu [dot] se

    Telefon: 046-222 90 00
    (måndag-fredag 8:00-17:00)

    Webbformulär: support.lu.se