Konferenstjänster

Interna konferenstjänster vid Lunds universitet

LU Konferens erbjuder konferenstjänster som inkluderar det mesta - från lokal, teknik och förtäring till trycksaker, pennor och boende. Nedan listas ett axplock av vad LU Konferens kan hjälpa till med.

Se vilka regler som gäller kring möten.

Hybriddisputationer

Pris på hybriddisputation

En hybriddisputation kostar 33.000 – 40.000 kr.

I priset ingår tekniker på plats, teknik, repetitioner och provuppkopplingar. I priset ingår inte eventuell lokalhyra. Notera att LU Konferens inte får OH-finansiering för denna verksamhet och att priset inte har någon vinstmarginal.

Max åtta personer

Teknikerna arbetar med många olika evenemang och träffar många olika människor. LU Konferens ser därför att så få som möjligt deltar fysiskt vid disputationen. Folkhälsomyndighetens normgivande rekommendation, om max åtta friska personer som samlas samtidigt, gäller för att skydda alla närvarande från smitta. Vid alla evenemang deltar två–fyra personer från LU Konferens. De behöver räknas in i det totala antalet närvarande.

Observera att LU Konferens följer FHM:s rekommendationer oavsett om sammankomsten räknas som allmän eller inte.

Boka i tid

Just nu behöver de som är i behov av en digital disputation eller ett digitalt möte vara ute i god tid och göra sin beställning minst åtta veckor i förväg.

Publik på distans

Publiken kan följa disputationen i realtid, online. Således kan släkt och vänner ta del av evenemanget utan att själva vara på plats.

Allt sparas

Disputationen spelas in, sparas och finns tillgänglig för nedladdning i efterhand.

För mer information om hybriddisputationer eller andra digitala möten, vänligen kontakta bokning [at] service [dot] lu [dot] se

Lokaler och boende

  • Hotellbokning och bokning av LU Guest House
  • Bokning av möteslokaler
  • Bokning av lokaler och platser för kringarrangemang, medföljarprogram, middag och mingel
  • Förberedelse och återställande (möbler och möblering, skyltning, dekoration och branding)

Mat och dryck

  • Avtal med cateringleverantörer
  • Källsortering

Utställning och posters

  • Posterskärmar
  • Utställarsupport

Konferensmaterial

  • Layout och tryck av marknadsföringsmaterial
  • Posters, namnbrickor, skyltar
  • Profilprodukter

Avgifts- och deltagarhantering

  • Konferenshemsida
  • Avgiftshantering
  • Deltagarhantering

Tekniklösningar

  • Ljud, ljus och bild
  • Streamingtjänster och filmning
  • Digitala möten

Nätverk

  • Kontakter inom kommun och region
  • Tips om leverantörer, anläggningar och verktyg

Ta betalt av deltagarna

Sektionen Ekonomi kan hjälpa till med betalning från deltagarna.
LU Konferens erbjuder tjänsten att göra konferenshemsida, hantera avgifter samt sköta registrering av deltagarna.

Läs mer om hur du tar betalt under ditt arrangemang här.