Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Konferenstjänster

Interna konferenstjänster vid Lunds universitet

LU Konferens erbjuder konferenstjänster som inkluderar det mesta. Allt från lokal, teknik och förtäring till trycksaker, pennor och boende. Nedan listas ett axplock av vad LU Konferens kan hjälpa till med.

Se vilka regler som gäller kring möten.

Hybriddisputationer

Pris på hybriddisputation

En hybriddisputation kostar 33.000 – 40.000 kr.

I priset ingår tekniker på plats, teknik, repetitioner och provuppkopplingar. I priset ingår inte eventuell lokalhyra. Notera att LU Konferens inte får OH-finansiering för denna verksamhet och att priset inte har någon vinstmarginal.

Boka i tid

Just nu behöver de som är i behov av en digital disputation eller ett digitalt möte vara ute i god tid och göra sin beställning minst åtta veckor i förväg.

Publik på distans

Publiken kan följa disputationen i realtid, online. Således kan släkt och vänner ta del av evenemanget utan att själva vara på plats.

Allt sparas

Disputationen spelas in, sparas och finns tillgänglig för nedladdning i efterhand.

För mer information om hybriddisputationer eller andra digitala möten, vänligen kontakta bokning [at] service [dot] lu [dot] se (bokning[at]service[dot]lu[dot]se)

    Lokaler och boende

    • Hotellbokning och bokning av LU Guest House
    • Bokning av möteslokaler
    • Bokning av lokaler och platser för kringarrangemang, medföljarprogram, middag och mingel
    • Förberedelse och återställande (möbler och möblering, skyltning, dekoration och branding)

    Mat och dryck

    • Avtal med cateringleverantörer
    • Källsortering

    Utställning och posters

    • Posterskärmar
    • Utställarsupport

    Konferensmaterial

    • Layout och tryck av marknadsföringsmaterial
    • Posters, namnbrickor, skyltar
    • Profilprodukter

    Avgifts- och deltagarhantering

    • Konferenshemsida
    • Avgiftshantering
    • Deltagarhantering

    Tekniklösningar

    • Ljud, ljus och bild
    • Streamingtjänster och filmning
    • Digitala möten

    Nätverk

    • Kontakter inom kommun och region
    • Tips om leverantörer, anläggningar och verktyg

    Ta betalt av deltagarna

    Sektionen Ekonomi kan hjälpa till med betalning från deltagarna.
    LU Konferens erbjuder tjänsten att göra konferenshemsida, hantera avgifter samt sköta registrering av deltagarna.

    Läs mer om hur du tar betalt under ditt arrangemang här.

    Kontakt

    LU Konferens
    bokning [at] service [dot] lu [dot] se (bokning[at]service[dot]lu[dot]se)

    För möten i Gamla Biskopshuset: gamlabiskopshuset [at] service [dot] lu [dot] se (gamlabiskopshuset[at]service[dot]lu[dot]se)

    Kontakta medarbetare vid LU Konferens

    Ladda ner och fyll i en bokningsförfrågan

    Sektionen Ekonomi
    Kontakta oss via vårt supportformulär