Lönerevision: Förhandlingen med OFR är nu avslutad

Två händer som gör ett handslag, man och kvinna. Mostphotos.

Universitetets förhandling med arbetstagarorganisationen OFR är nu avslutad. De nya lönerna för OFR:s medlemmar planeras att betalas ut i maj, retroaktivt från lönerevisionsdatumet 1 oktober 2023.

Chefer kommer inom kort att erbjuda anställda som är medlemmar i OFR ett lönesamtal där den nya lönen meddelas och motiveras.

Meddela förändrad inkomstuppgift

För OFR-medlemmar som behöver meddela förändrad inkomstuppgift till Försäkringskassan är det 2024-04-19 som ska anges som ”avtalsdatum” för den nya lönen. Avtalsdatum för samtliga arbetstagardatum finns på denna sida: Lönerevision | Medarbetarwebben (lu.se)

Kan ha rätt att ansöka om kompensation

OFR-medlemmar som varit sjuka eller föräldralediga och fått ersättning från Försäkringskassan under lönerevisionsperioden (2023-10-01 – 2024-04-19), kan ha rätt att ansöka om kompensation från universitetet.

Mer information finns på denna sida: Kompensation för föräldralediga och sjukskrivna i samband med lönerevision | Medarbetarwebben (lu.se)