Nu finns nya besöksguider att beställa

Foto av besöksguiden i tryckt format.

Nu går det att beställa en uppdaterad version av Lunds universitets besöksguide. Den finns i svensk och engelsk upplaga och vänder sig främst till besökare, novischer och nyanställda.

Guiden är kostnadsfri, omfattar 100 sidor och innehåller många bilder och kartor över universitetsområdet. Här presenteras den nuvarande verksamheten, historia, byggnader, studentliv, kuriosa med mera. Det ges också tips på vad man kan se och uppleva vid universitetet.

Guiden kan beställas i Media-Trycks webbshop: mediatryck.lu.se, gå in på webbshopen en bit ner på sidan och logga sedan in med Lucat-ID. Under rubriken ”Lunds universitets broschyrer” hittar du guiden.