Nyfiken på konst och nya kollegor?

En kvinna presenterar ett konstverk för en sittande publik.

Konstföreningen Lundensia är universitetets mest tvärvetenskapliga sammanslutning med aktiva medlemmar från alla fakulteter och alla personalgrupper.

Lundensia anordnar en mängd aktiviteter, exkursioner, föreläsningar och konstresor. Med konstexperter som guider besöker vi städer och platser med intressant konst, arkitektur och kultur. Vi får inte bara en fördjupad kunskap om konstvärlden, det sker också spännande möten mellan människor. Föreningen har genom åren varit en källa till glädje och gemenskap för många medarbetare.

Lundensia, bildades 1977 och har gjort sig känd som en mycket aktiv konstförening för alla Lunds universitets medarbetare.

Som medlem deltar man i det årliga konstlotteriet. Medlemsavgiften för 2023 är 250 kr, varav huvuddelen används för konstinköp till lotteriet.

Du som ännu inte är medlem i Lundensia har nu ett gyllene tillfälle att bli det.

Alla nytillkomna medlemmar får ett grafiskt blad av den kända konstnären Helena Bergenrud (se www.bergenrud.com ).

Vem får bli medlem och hur blir man det?

Anställda vid universitetet kan bli medlemmar. När man går i pension får man fortsätta som medlem men man kan inte gå med i föreningen efter att man gått i pension.

Om du vill bli medlem i Lundensia anmäler du dig bums till Ulla Boström Hjorth, ulla [dot] bostrom_hjorth [at] fsi [dot] lu [dot] se med uppgift om vilken institution du finns på.

När du betalat medlemsavgiften kan du hämta ut ditt välkomstkonstverk.

Konstföreningen Lundensia – Lunds universitets konstförening